Zapytanie ofertowe
Załącznik 1
ZAPYTANIE OFERTOWE
- Dane zamawiającego:
Nazwa i adres zamawiającego Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Marcina
Osoba do kontaktu Ks. Tadeusz Lesiński
Nr telefonu 48 52 384 20 02
e-mail tedeles@op.pl - Dane dotyczące zamówienia:
Rodzaj zamówienia (typ
usługi) Prace konserwatorsko-restauratorskie – usługa
Opis przedmiotu
zamówienia
- Celem zapytania jest wyłonienie wykonawcy
na przeprowadzenie prac konserwatorskich
i restauratorskich ołtarza w kościele pw. Św. Marcina
w Szubinie. - Szczegółowy zakres prac został opisany w projekcie
konserwatorskim stanowiący załącznik do niniejszego
zapytania. - Informacji na temat zadania udziela ks. Tadeusz Lesiński –
tel. +48 52 384 20 02
Termin realizacji
zamówienia Od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2025 r.
Termin i sposób składania
ofert - Oferty należy złożyć za pośrednictwem poczty tradycyjnej
na adres: Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Marcina,
ul. Plac Kościelny 3, 89-200 Szubin lub w formie
elektronicznej na adres: tedeles@op.pl lub osobiście
w terminie do 27.08.2024 r. do godz. 1200. - Decyduje data wpływu. Wszystkie oferty, które wpłyną
po terminie zostaną odrzucone. Koperta powinna być
opatrzona w nazwę i adres Oferenta
z dopiskiem: „Prace konserwatorskie i restauratorskie
XVIII-wiecznego barokowego ołtarza głównego
znajdującego się w kościele p.w. Św. Marcina
w Szubinie”. - Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją
wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem
terminu składania ofert. Zarówno zamian jak i wycofanie
oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych
warunków:
L.p. Warunek udziału w postępowaniu
Opis w jaki sposób zamawiający
będzie dokonywał oceny spełnienia
warunku
1.
Wykonawca spełnia wymagania – bądź dysponuje
osobą spełniającą wymagania – określone a art. 37a
ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i
opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2022
r. poz. 840).
W oparciu o przedstawione kopie
odpowiednich dokumentów
(kserokopia dyplomu)
Dokument należy dołączyć do oferty.
2. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków: pkt. 1 Wykonawca bądź osoba, którą dysponuje (określona w pkt. 1) w przeciągu roku przed terminem składania ofert, wykonał w sposób należyty przynajmniej dwie usługi polegające na pracach konserwatorskich i restauratorskich w zakresie rzeźby i elementu architektonicznego drewnianego, polichromowanego, złoconego, srebrzonego w obiektach sakralnych wpisanych do rejestru zabytków/ prace poświadczone przez stosowne dokumenty, z których treści wynikać będzie spełnienie wymaganych warunków (protokoły odbioru/ referencje).pkt. 2 Wykonawca posiada wiedzę, zdolności i doświadczenie zawodowe potwierdzone przez właściwy Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków za ostatnie 5 lat w kwocie wykonanych prac min. 700 000 zł brutto. pkt. 3. Podmiot dysponuje odpowiednim potencjałem
kadrowym do wykonania przedmiotu zamówienia.
W oparciu o przedstawione
dokumenty (zgodne z pkt 1).
5.
Kosztorys ofertowy na prace zostanie sporządzony
według kryteriów opracowanych i zaleconych przez
Ogólnopolską Radę Konserwatorów Dzieł Sztuki
ZPAP – Zasady wynagradzania konserwatorów dzieł
sztuki. Zasady wynagradzania są dostępne na stronie
Związku Polskich Artystów Plastyków –
Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów Dzieł Sztuki:
https://zpaporkds.pl/zasady-
wynagradzaniakonserwatorowdziel-sztuki/
W oparciu o załączony kosztorys.
W cenę wliczone są koszty
transportu.
6.
Podmiot nie podlega wykluczeniu z postępowania
o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7. ust. 1
pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
(Dz. U. z 2022 r. poz. 835).
W oparciu o złożone wraz z ofertą
oświadczenie będące załącznikiem do
niniejszego zapytania. - Kryteria oceny ofert
Kryterium: cena (100% wagi)
Liczba punktów:
cena
Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie kryterium cena
100
Pc = (Cmin/Cc) x P max
gdzie:
Pc – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium: cena
Cmin – najniższa cena brutto spośród wszystkich badanych ofert
Cc – cena brutto oferty badanej
Pmax – maks. Ilość punktów, jakie można otrzymać za kryterium: cena (100)
Oferta, która uzyska łącznie największą ilość punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą. - Informacje dodatkowe:
Wytyczne do
Przygotowania oferty
- Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
- Każdy wykonawca może składać tylko jedną ofertę.
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert
zmienić lub wycofać ofertę. - Oferty złożone po terminie nie zostaną rozpatrzone.
- Zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu
art. 66 §1 k.c. - Do przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów
Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.). Udzielenie zamówienia
publicznego następuje zgodnie z zasadą konkurencyjności. - Oferenci uczestniczą w postępowaniu ofertowym na własne
ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu
odstąpienia przez Zamawiającego od postępowania ofertowego. - Z tytułu odrzucenia oferty oraz wyników postępowania
wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia wobec
Zamawiającego. - Zamawiający informuje, że jeżeli zaoferowana cena lub jej
istotne części składowe, będą się wydawać rażąco niskie
w stosunku do zapytania lub będzie budzić wątpliwości
Zamawiającego co do możliwości wykonania prac zgodnie
z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub
wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający może żądać
od Wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie
wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny
spoczywa na składającym ofertę. - W związku ze złożonością prac i przeprowadzonymi pracami
do tej pory zaleca się, aby każdy składający ofertę zapoznał się
z obiektem w ramach wizji lokalnej.
Informacja dotycząca
wyłączeń
- Z udziału w postępowaniu (w celu uniknięcia konfliktu
interesów) wykluczone są podmioty powiązane osobowo
lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe
lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między
Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania
zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami
wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane
z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru
Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki
osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został
określony przez IZ PO; - pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego
lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; - pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa
drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii
bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Z udziału w postępowaniu wyklucza się spółki jawne,
komandytowe, komandytowo-akcyjne, których wspólnika
lub komplementariusza, a w przypadku osób prawnych
urzędujących członków organu zarządzającego prawomocnie
skazano w szczególności za:
- przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia; - przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę
zarobkową; - przestępstwo przeciwko środowisku;
- przestępstwo przekupstwa;
- przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub popełnione
w celu osiągnięciu korzyści majątkowych jak i również
przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału
w zorganizowanej grupie albo związku mającego na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
Warunki zmiany
umowy
W ramach zapytania ofertowego zamawiający podpisze umowę
z wykonawcą który złożył najkorzystniejszą ofertę.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień
zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy, w następującym zakresie:
a) zmiany harmonogramu realizacji umowy wynikającej
z postanowień umowy zamawiającego z podmiotami dotującymi
zakres prac objętych zapytaniem;
b) zmiany przedmiotu umowy, w przypadku, gdy będzie ona
następstwem konieczności wykonania prac dodatkowych lub
zmian technologicznych, albo przerw w realizacji przedmiotu
umowy, których strony nie mogły przewidzieć na etapie
zawierania umowy (np. konieczność przeprowadzenia
dodatkowych badań);
c) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu
zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany
w przypadku, jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem
działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie
określonych przez prawo terminów wydawania przez organy
administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, a okoliczności
te uniemożliwią wykonanie przedmiotu umowy na warunkach
określonych w dokumentacji zapytania;
d) zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty
jest dopuszczalna w sytuacji, gdy nie była możliwa
do przewidzenia na etapie podpisywania umowy, a ponadto jej
dokonanie wskazane jest w szczególności, gdy: - nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w
zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w tym
równie zmiana stawki wyceny określonej w
„ZASADACH WYNAGRADZANIA ARTYSTÓW PLASTYKÓW
KONSERWATORÓW-RESTAURATORÓW DÓBR KULTURY”; - wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie
można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać
usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu
jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony.
Informacje dodatkowe • Zamawiający zastrzega sobie prawa odstąpienia bądź
unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny
w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych
Zamawiającemu w dniu sporządzenia niniejszego zapytania. - Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania uzupełnienia
brakujących w ofercie dokumentów. - Zamawiający wykluczy z postępowania Oferentów, którzy nie
spełniają warunków udziału w postępowaniu tj. nie wykażą
doświadczenia w wykonania przedmiotu podobnego
do przedmiotu zapytania. - Zamawiający zastrzega sobie w toku prawo sprawdzania w toku
oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Oferentów
informacji. - Zamawiający wykluczy z postępowania Oferentów, co do których
wskutek sprawdzenia wiarygodności oferty poweźmie informacje
o zawarciu w złożonej ofercie danych niezgodnych z prawdą.
Ofertę Oferenta wykluczonego z postępowania uznaje się
za odrzuconą. - Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia negocjacji
ze wszystkimi oferentami, którzy nie zostali wykluczeni
z postępowania. - Z przeprowadzonych negocjacji sporządzony zostanie protokół.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej oferty
z pośród najkorzystniejszych ofert, jeżeli oferent, którego oferta
zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od podpisania
umowy na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji treści
zapytania ofertowego upubliczniając zmianę na właściwych
stronach w tym stronie internetowej Zamawiającego.
Klauzula informacyjna
z art. 13. RODO
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia
Rzymskokatolicka pw. Św. Marcina w Szubinie. - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6
ust. 1 lit. C RODO w celu prowadzenia zgodnie z zasadą
konkurencyjności przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia na przeprowadzenie prac restauratorskich
i konserwatorskich oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich
przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania
sformalizowanych procedur udzielania zamówień wynikający z
Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego
Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata
20142020. - dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego
zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz
trwałości projektu (jeżeli dotyczy), - przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane
od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów,
na których zasoby powołują się wykonawcy, - przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię
i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz
inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną
korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w
postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, - dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych
i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych
na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania
realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania
władzy publicznej, w szczególności do podmiotów
prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego, - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana
danych osobowych*, - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora
ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.
20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
- Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu
obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną
Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem
i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy
biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co
najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5
RODO.
- Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować
zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznych w
zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego
oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej
osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Formularz ofertowy
Załącznik 2
…………………………………………
(miejscowość, data)
…………………………………………
(pieczęć Wykonawcy)
FORMULARZ OFERTOWY
Dane Wykonawcy:
Nazwa:
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………….………
…………………………………………………………………………………………………
Adres:
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………….…………………
Tel.:
…………………………………………………………………………………………………
NIP/REGON:
………………………………………………………………….………………………………
………………………………………………………………………………………..…………
e-mail:
…………………………………………………………………………………………………
Udzielam gwarancji: na zakres prac objętych ofertą na 60 miesięcy i składam ofertę cenową:
Na przeprowadzenie prac konserwatorskich i rekonstrukcyjnych obejmujących: „Prace
konserwatorskie i restauratorskie XVIII-wiecznego barokowego ołtarza głównego
znajdującego się w kościele p.w. Św. Marcina w Szubinie”
Kwota całkowita: ……………………………………………. zł. (brutto)
Oświadczam, że:
Wykonawca spełnia określone przez Zamawiającego warunki udziału dotyczące:
- spełnia wymagania określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
Spełniam warunki udziału w postępowaniu – dysponuję odpowiednim potencjałem
kadrowym zdolnym do wykonania zamówienia – zespołem konserwatorskim.
…………………………………………………
czytelny podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy
Oświadczam, że: - zapoznałem się z zapytaniem ofertowym, nie wnoszę zastrzeżeń oraz posiadam
informacje niezbędne do przygotowania oferty; - wszystkie informacje zamieszczone w ofercie są prawdziwe;
- nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia ze względu
na powiązania kapitałowe lub osobowe z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi
do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi
w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem
procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą polegające w szczególności na:
o uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki
osobowej,
o posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg
nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ PO,
o pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego,
prokurenta, pełnomocnika,
o pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa
lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia
lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli. - nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835).
………………………………………………………………
czytelny podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy